منوی دسته بندی
همکاری با ما

زندگی خوب در یک نگاه

قطب‌نمایی برای ساختن و داشتن زندگی خوب

مؤسسۀ فرهنگی هنری آفرینش نیک‌مان با هدف بهبود کیفیت زندگی کودکان و بزرگسالان تاسیس شده است. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مؤسسه طرح جامع «نیکی‌ها و مهارت‌های زندگی خوب» است. در این طرح، فرزندان ما نیکی‌ها و مهارت‌های ضروری برای زندگی خوب را یاد می‌گیرند. مراد از نیکی‌ها همان فضیلت‌ها و وظیفه‌های اخلاقی است که شاکلۀ منشِ نیک‌ را تشکیل می‌دهند، و منظور از مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی است که برای موفقیت در زندگی لازم‌اند. نیکی‌ها و مهارت‌ها دانایی، خوبی و زیبایی را برای زندگی به ارمغان می‌آورند.
مخاطبان این طرح، یعنی دانش‌آموزانِ پایه‌های اول تا دهم، هر سال دو کتاب از مجموع بیست کتاب‌ طراحی شده در مؤسسۀ نیک‌مان را آموزش می‌بینند. هر کتاب، به طور خاص، به یک یا چند موضوع می‌پردازد و دانش‌آموزان هر سال با چند نیکی و مهارت آشنا می‌شوند. ‌‌‌این طرح مشتمل بر چهل سرفصل است.
مربیان در اجرای این طرح بیشتر نقش تسهیل‌گر را ایفا می‌کنند. دانش‌آموزان در این طرح فعالانه نقش‌آفرینی می‌کنند و بر اساس علاقه‌ها و توانمندی‌های خود به مشارکت می‌پردازند. هدف اصلی ما این است که دانش‌آموزان نیکی‌ها و مهارت‌ها را تجربه کنند و در زندگی واقعی به‌کارگیرند.
امیدواریم این طرح به دانش‌آموزان کمک کند خوب‌تر و خوش‌تر باشند و به بهروزی راستین دست یابند.

دکتر محسن شعبانی
دانش‌آموخته فلسفه اخلاق پژوهشگر، مترجم، مدرس و نویسنده در حوزه روان‌شناسی اخلاق، مهارت‌های زندگی، تعلیم و تربیت اخلاقی و فلسفه اخلاق مدیرعامل موسسه آفرینش نیک‌مان مدیر مشترک طرح نیکی‌ها و مهارت‌های زندگی خوب مدرس دوره‌های مهارت‌های زندگی، فلسفه‌ اخلاق، آموزش خانواده و...

نظرات بسته شده است.