منوی دسته بندی
همکاری با ما

کتاب من و این همه آدم

من و این همه آدم

موضوع این کتاب «ارتباط مؤثر، دوستی و گفت‌وگو» است. در کتاب حاضر تلاش شده در حد امکان این مهارت‌ها هم از منظر روان‌شناختی و هم از منظر جامعه‌شناختی مورد بررسی قرار گیرند. کتاب پیشِ‌رو می‌خواهد بیش از آموزش، تجربه باشد؛ در این کتاب در کنار آموزش مفاهیم اصلی، بر تبیین مفاهیم مرتبط با ارتباط مؤثر، گفت‌وگو و دوستی نیز تاکید شده است. همچنین بر ایجاد روحیه‌ی ارتباط مؤثر و روحیه‌ی دوستی و گفت‌وگوی موفق نیز تاکید دارد. در این کتاب کودکان روش‌های ایجاد و حفظ روابط باکیفیت با دیگران، مهارت‌های ارتباطی به‌منظور تسهیل مشارکت و کار گروهی را می‌آموزند. همچنین کودکان علاوه بر آشنایی با انواع ارتباط و انواع گفت‌وگو به ضرورت و اهمیت این مهارت‌ها در ایجادِ احساسِ رضایت فردی و رسیدن به مطلوب‌های اجتماعی (فردی و اجتماعی) نیز آگاه می‌شوند. در این کتاب باتوجه به محدوده‌ی سنی مخاطب‌ها از تفکیک انواع مکالمه (گپ و گفت، جدل، آموزش، گفت‌وگو و…) پرهیز شده‌است و از انواع مکالمه با عنوان گفت‌وگو یاد شده‌است. این کتاب به طور غیرمستقیم تلاش می‌کند خودپنداره‌ی کودکان را تقویت مثبت کند. کودکان هر روزه با تکلیف‌ها و روابطه‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوند که با کمک این مهارت‌ها راحت‌تر می‌توانند از عهده‌ی انجام آن‌ها برآیند. در این شرایط احساس توانمندی، تسلط و پیشرفت می‌کنند. از احساس بی‌کفایتی دور می‌شوند و خودپنداره‌ی آن‌ها مثبت می‌شود. در این کتاب بچه‌ها می‌آموزند باتوجه به تفاوت‌های فردی هر کسی نقاط قوت و ضعفی دارد، در نتیجه همیشه کسانی وجود دارند که بهتر از آن‌ها عمل ‌می‌کنند. نکته‌ی مورد تأکید کتاب این است که بهتر عمل کردن دیگران، دلیل ‌با‌ارزش بودن آن‌ها نیست، اما داشتن هر مهارتی نشانه‌ی توانایی است.

از شما مربی‌ها و والدین عزیز تقاضا داریم در خواندن این کتاب و انجام فعالیت‌های آن، با فرزند یا دانش‌آموز خود همراه باشید. بهتر است از جهت‌دهی به ذهن آن‌ها پرهیز کنید تا بتوانند با تخیل آزاد، با مفاهیم و فعالیت‌های کتاب ارتباط برقرار کنند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم رابطه‌تان را با دیگران باکیفیت سازید و با مهارت گفت‌وگو، دوستی‌های پایداری را تجربه کنید.

دکتر محسن شعبانی
دانش‌آموخته فلسفه اخلاق پژوهشگر، مترجم، مدرس و نویسنده در حوزه روان‌شناسی اخلاق، مهارت‌های زندگی، تعلیم و تربیت اخلاقی و فلسفه اخلاق مدیرعامل موسسه آفرینش نیک‌مان مدیر مشترک طرح نیکی‌ها و مهارت‌های زندگی خوب مدرس دوره‌های مهارت‌های زندگی، فلسفه‌ اخلاق، آموزش خانواده و...

نظرات بسته شده است.